Uutiskirje ja sähköpostilista – mahdollisesti verkkokaupan kannattavin myyntikanava

Zone Blogi
Jaa:

Uutiskirje voi olla verkkokaupan kannattavin myynnin lähde, mutta sen tehoa ei vielä ole oikein ymmärretty varsinkaan pienissä verkkokaupoissa. Suomessakin isot verkkokaupat lähtivät mukaan sähköpostimarkkinointiin vasta muutama vuosi sitten ja nyt ne tahkoavat sillä jopa 36x tuottoja (ROI) jokaista sijoitettua euroa vastaan. Tässä artikkelissa kerrotaan vinkkejä uutiskirjeen tekemisestä, sähköpostilistan keräämisestä ja sähköpostimarkkinoinnista sekä siitä miten niitä voi hyödyntää menestyksekkäästi verkkokaupassa. Niillä kaikilla on oma tarkoituksensa. Tutustutaan ensin miksi ehkä vanhahtavalta kuulostava uutiskirje edelleen toimii hyvänä verkkokaupan työkaluna.

Miksi uutiskirje?

Verkkokaupan uutiskirje on hyödyllinen sekä asiakkaalle että verkkokauppiaalle. Asiakkaalle se antaa tietoa uusista tuotteista, vinkkejä ostamiensa tuotteiden käytöstä sekä viihdyttävää sisältöä. Vuoden huipentumana saa sähköpostiin hulppeita tarjouksia Black Fridayna ja Cyber Mondayna.

Verkkokauppiaalle uutiskirje on lähes ilmainen ja luonteva tapa pitää yhteyttä vanhoihin asiakkaisiin ja houkutella heitä tekemään uusintaostoja. Sen lisäksi verkkokaupassa vasta vieraillut kävijä kannattaa aina houkutella sähköpostilistalle, jotta voi sitten myöhemmin lämmitellä suhdetta tarjoamalla mahdollisuuksia tehdä ensimmäinen osto hyvällä alennuksella.

Mutta mikä on uutiskirje?

Perinteisesti uutiskirje lähetettiin sähköpostiin kerran kuukaudessa. Sen sisältönä oli uutisia itse yrityksestä ja sen tekemisistä. Ne kiinnosti vai harvoja ja ne olivat usein tylsästi kirjoitettu tyyliin ”meidän yritys tekee sitä sun tätä” – näkökulmalla. Nykyään on oivallettu että kirjeessä täytyy keskustella asioista, jotka koskevat mahdollisimman kohdennetusti ja yksilöllisesti juuri sitä ihmistä jolle kirje lähetetään.

Nykyään uutiskirjeiden tekoon ja muutenkin sähköpostien joukkolähettämiseen on monia käteviä työkaluja. Uutiskirjeet voidaan rakentaa ja lähettää joko ilmaisella tai maksullisella ohjelmalla. Niillä kaikilla voi luoda erilaisia sähköpostipohjia eri tarkoituksiin, jolloin joka kerta ei tarvitse aloittaa alusta. Sen lisäksi yksinkertaisimmissakin uutiskirjohjelmissa on nykyään mukana jonkinlainen analytiikka, josta voit seurata viestin avaamisprosentteja ja klikkauksia.

Millainen on hyvä uutiskirje?

Hyvä uutiskirje ja sähköpostiviesti yleensäkin herättää vastaanottajan huomion ja saa hänet reagoimaan halutusti. Parhaassa tapauksessa hän saattaa jopa odottaa inboxiinsa seuraavaa kirjettä.

Verkkokauppiaan ja asiakkaan välillä sähköposti on muodostunut monella tavalla pääviestikanavaksi, sillä saahan hän sinulta myös esimerkiksi tilausvahvistuksen ostoksistaan ja muita tärkeitä viestejä. Joten uutiskirje on asiakkaallesi merkittävämpi kuin osaat kuvitellakaan.

Muista erottua

On tärkeää osata erottautua omalla uutiskirjeellään muista postilaatikkoon tulevista viesteistä. Jokaisen menestyvän verkkokaupan on lopulta löydettävä oma äänensä markkinoinnissa. Sähköpostiviestit on hyvä paikka harjoitella mahdollisimman henkilökohtaista ja lähestyttävää puhetapaa.

Sähköpostissa voi kirjoittaa aina rennommin kuin muuten kirjoittaisi yrityksen kotisivulle, sillä sähköpostiviestissä puhutellaan aina vain vastaanottajaa ei isoa ihmisjoukkoa. Tätä sähköpostissa opittua henkilökohtaisempaa puhetapaa voi jatkossa istuttaa myös tuotekuvauksiin ja muihin verkkokaupan teksteihin. Hyvän uutiskirjeen avulla voit luoda verkkokaupalle ”oman äänen”. Tutustu vaikka Varusteleka.fi sivuston ääneen.

Hyvän uutiskirjeen tavoite

Jokaisella uutiskirjeellä tulee olla jokin tavoite. Se voi olla viihdyttäminen, tai vaikka hyvän mielen luonti. Aina ei kannata pelkästään tehdä kauppaa, vaan miieti mitä haluat viestiä tuotepromootioiden ja kausikampajoiden lisäksi. Sen jälkeen lähdet rohkeasti testaamaan ideoita. Avaus- ja klikkausprosenteista kyllä näkee oletko ollut riittävän rohkea.

Tavoitteet voidaan jakaa myös sen perusteella kenelle kirje on tarkoitettu. Onko se tarkoitettu kenties asiakkaille jotka ovat ostaneet tuotteita tietystä tuotekategoriasta, vai onko sähköposti menossa uusille verkkosivujen kautta sähköpostilistalle liittyneille.

Mieti lisäarvon tuottamista lukijalle

Uutiskirjeen niin kuin muidenkin sähköpostiviestien tulisi tarjota vastaanottajalle kiinnostavaa ja hyödyllistä sisältöä. Mieti uutiskirjettä aina lukijan näkökulmasta käsin eli millaisesta tiedosta voisi olla hänelle hyötyä tai minkä ongelman ratkaisemaan hän saattaa tarvita apua. Ole luova ja uskalla testata yksilöllisiä näkökulmia. Verkkokauppiaana toimit oman toimialasi asiantuntijana.

Tuotetietous

Kun tunnet omat tuotteesi hyvin, niin voit pystyä ratkaisemaan asiakkaalta ongelman, jota hän ei alkujaan edes tiennyt olevan olemassa. Joskus arvon tuottaminen tarkoittaa yksinkertaisesti uusista tuotteista tai tarjouksista kertomista. Se että pidät asiakkaan mukana viesteissä auttaa häntä välttämään tilanteen jossa häneltä menee hyvä tarjous sivu suun.

Uutiskirjeitä kirjoittaessa ja asiakkaita palvellessa opit vähitellen tuntemaan verkkokaupan kohderyhmän syvällisesti. Avausprosentteja tutkiessasi alat huomata mikä kolahtaa heihin parhaiten.

Lisäarvoa tuottaa asiakkaille monella tavalla. Joku arvostaa vinkkejä, toiset tarjouksia, kolmannet viihdyttäviä tarinoita. Rohkeasti kokeilemalla eri tapoja löydät kauppaasi voittavan tavan kirjoittaa uutiskirjettä.

Julkaise säännöllisesti ja testaa eri lähetysaikataulua

Verkkokaupan uutiskirje tulisi lähettää tasaisesti ja riittävän usein. Jos et keksi hyvää sisältöä viikottain, niin lähetä kirje ainakin pari kertaa kuukaudessa.

Hyvä julkaisutahti riippuu pääsääntöisesti uutiskirjeen sisällöstä. On hyvä kehittää verkkokaupan ympärille erilaisia teemoja, joiden avulla pystyt tuottamaan viihdyttävää sisältöä kirjeestä toiseen. Mieti millaisella aikataululla saatte kirjoitettua kiinnostavaa sisältöä vastaanottajalle.

Lähetysaikataulu

Testaa koko ajan uutiskirjeen lähetysaikaa. Se mihin kellonaikaan ihmiset sähköpostin saavat, vaikuttavaa kirjeen avausprosenttiin. Jos he ovat juuri koneen ääressä viestin saapuessa, niin he avaavat sen todennäköisemmin.

Hyvä lähetysaika riippuu paljon siitä mitä myyt ja kenelle myyt. Mieti milloin he olisivat ostoksilla ja pyri ajoittamaan viestin juuri niihin hetkiin.

Uutiskirjeen otsikon vaikutus avausprosenttiin

Päätös uutiskirjeen avaamisesta tehdään otsikon perusteella. Parhaat otsikot herättävät uteliaisuutta. Huomiota voi herättää esimerkiksi lisäämällä otsikkoon numeroita, puhuttelemalla asiakasta nimellä tai esittämällä kysymyksen. Hyvä idea on yrittää kirjoittaa samanlaisia otsikoita kuin ystävät kirjoittavat toisilleen…eli epämuodollisia ja ehkä hieman huolimattomia.

Myös sähköpostin esikatselutekstin (englanniksi preview text) hyödyntäminen voi olla tehokasta. Jos et käytä sitä, niin sähköpostiohjelmat täyttävät siihen kirjeen ensimmäiset sanat. Ne eivät aina ole kirjeen parasta sisältöä, joten harkitse esikatselun hyödyntämistä.

Uutiskirjeen sisältö ja rakenne ratkaisee onnistumisen

Uutiskirjeiden tulee olla selkeitä, jotta lukija voi vaivattomasti silmäillä otsikot, korostukset, kuvat ja painikkeet ja päättää klikkaako hän verkkokauppaan.

Muotoile kirjeesi niin että sen rakenne on selkeästi jaoteltu eri otsikoiden alle. Käytä otsikoissa niissä aktiivisia verbejä ja kysymyksiä jotka herättävät mielenkiinnon ja vetävät lukijan verkkokauppaan tai blogiin.

Muista että yhden uutiskirjeen ei ole tarkoitus kertoa kaikista mahdollisista verkkokaupan asioista, vaan valitse 1-3 pääaihetta jotka sijoitetaan heti uutiskirjeen alkuun. Sen lisäksi uutiskirjeen loppupuolelle voi lisätä pienemmillä otsikoilla ja/tai kuvilla tehtyjä sisältöjä. Muista varioida layouttia pitkin kirjettä.

Toimintakehote ja some-painikkeet

Uutiskirjeissä kannattaa olla selkeitä toimintakehotuksia eli CTA – nappuloita (englanniksi call to action), jotta lukija ymmärtää yksiselitteisesti mitä haluat hänen tekevän. Painikkeet voivat ohjata vastaanottajan esimerkiksi verkkokaupan blogiartikkeliin, tuotekategoriaan tai vaikka tiettyihin tarjouksessa oleviin tuotteisiin. Linkin ohjaus riippuu tietysti kirjeen tavoitteesta.

Uutiskirjeeseen kannattaa luonnollisesti sisällyttää myös kaupan kaikki sosiaalisen median painikkeet ja yrityksen yhteystiedot. Seuratessasi näiden some-painikkeiden klikkausprosenttia, niin tulet että nämäkin saavat muutaman klikkauksen. Muista myös sisällyttää linkki uutiskirjeen tilauksen lopettamiseen.

Kohderyhmän segmentointi ja uutiskirjeen kohdennus

Uutiskirjeiden ja sähköpostiviestin kohdentaminen verkkokaupan sähköpostimarkkinoinnissa on monille kauppiaille vielä hyödyntämätön kaupantekotapa. Kohdentamisella tarkoitetaan sitä kun sisällöltään erilaisia sähköpostiviestejä lähetetään eri kohderyhmille.

Näitä kohderyhmiä voivat olla esimerkiksi asiakkaat jotka ovat ostaneet tietyn tuotekategorian tuotteita. Tällöin tiedät että heitä voi kiinnostaa kaikki näiden tuotteiden käyttämiseen liittyvät asiat. Luo heitä varten sisältöä ja lähetä se heille. Kohderyhmiä voidaan luoda manuaalisesti tai automatisoidusta sähköpostiohjelman sisällä. Tätä kohderyhmiin jakoa kutsutaan segmentoinniksi.

Personointi

Segmentoinnin lisäksi modernit uutiskirjetyökalut mahdollistavat myös viestien personoinnin asiakkaan yhteystietojen perusteella. Personointia yksinkertaisimmillaan on se kun tervehdit vastaanottajaa viestin alussa tämän omalla nimellä kuten Moi Markku, .

Tämä pienikin personointi antaa vastaanottajalle lämpimän tunteen ja klikkausprosentti nousee. Kuitenkin tämä esimerkki on vain jäävuoren huippu siitä mitä personoinnin kanssa voi saavuttaa. Voit esimerkiksi sijoittaa uutiskirjeen tekstiin dynaamisesti viittauksia asiakkaan aikaisemmin ostamiin tuotteisiin.

Voit myös kysyä asiakkailta suoraan ”rasti ruutuun” -lomakkeen avulla mistä asioista he haluavat vastaanottaa sähköpostia. Tämä auttaa asiakkaita osaltaan pysymään sähköpostilistalla.

Uutiskirjeen analyytikan seuraaminen tarjoaa käytännön vinkkejä

Useimmat uutiskirje työkalut tarjoavat erilaisia keinoja analysoida miten vastaanottajat reagoivat uutiskirjeisiin. Hyödyllistä informaatiota antavat esimerkiksi sähköpostin avausprosentti (open rate), sähköpostin linkkien klikkausprosentti (click-through rate) sekä uutiskirjeen peruuttamismäärä (unsubscriber).

Viestin avausprosentti

Sähköpostin avausprosentti kertoo kuinka monta prosenttia kirjeen saaneista on avannut sen. Avausprosentti vaihtelee yrityksestä ja toimialasta riippuen, mutta useimmiten se on 10-50% välillä. Hyvä uutiskirjeen avausprosentti kertoo että olet onnistunut kirjoittamaan hyvän otsikon ja kirjeen lähetysaikana kohderyhmäsi on ollut sähköpostin ääressä.

Klikkausprosentti

Viestin klikkausprosentti kertoo kuinka monta kirjeen avanneesta klikkasi jotain viestissä ollutta linkkiä. Parhaimmissa ohjelmissa on jopa mahdollisuus nähdä mitä linkkiä on painettu ja mikä on sen prosenttiosuus kaikista klikkauksista. Korkea klikkausprosentti on hyvä merkki uutiskirjeen sisällön osuvuudesta.

Uutiskirjeen peruuttaminen

Uutiskirjeen peruuttamista ei kannata pelätä. Yksinkertaisesti kaikki eivät vaan halua saada viestejä sulta, tai kauppasi ei ole enää heille ajankohtainen. Kuitenkin uutiskirjeen peruuttamismäärää kannattaa tarkkailla.

Moni pelkää lähettävänsä liian paljon sähköpostia. Usein asia on Suomessa ihan päin vastoin. Jos lähetät liian vähän sähköposteja, niin ihmiset eivät totu saamaan viestejä sinulta. Jos lähetät uutiskirjeen vasta kahden kuukauden päästä ostoksesta, niin he eivät enää edes muista ostaneensa sinulta mitään ja sen takia välittömästi peruvat uutiskirjeen. Eli opeta asiakas heti alusta asti saamaan sinulta postia joko kerran kahdessa viikossa ja jos asiaa on paljon niin kerran viikossa.

Seuraa analytiikkaa tulosten parantamiseksi

Analytiikkaa seuraamalla saat arvokasta tietoa uutiskirjeiden toimivuudesta. Sähköpostiohjelmissa on mahdollista esimerkiksi A/B testata erilaisia otsikoita. Testaamalla ja analytiikkaa seuraamalla on mahdollista kehittää sähköpostimarkkinoinnista tehokas markkinointikeino.

Esimerkkejä uutiskirjeistä

Olemme keränneet alle muutaman esimerkin suomalaisten verkkokauppojen uutis- tai promokirjeistä. Liity itse mahdollisimman monen verkkokaupan sähköpostilistalle ja etsi omaan verkkokauppaasi sopiva tyyli ja muokkaa se haluamaksesi.

Happy Angler

Kalastustarvike Happy Anglerin uutiskirje keskittyy ajankohtaiseen Happy Days ale -kampanjaan, jossa mainostetaan sesongin mukaisia kalastusvälineitä. Klikkaamaan houkuteltiin otsikolla Happy Days – ale jatkuu! Itse kirje alkaa isolla logolla ja näyttävällä kuvalla kalansaaliista. Sen jälkeen esitellään tuotteita, joista klikkaamalla pääsee suoraan tuotesivulle. Myöhemmin sivulla esitellään tarinoita kalastuksesta ja onnistumisista.

Rajala PRO Shop

Kameraliike Rajala PRO SHOPIN:n uutiskirje markkinoi SWAP IT-palveluaan, jossa kauppa ostaa asiakkailta kameroita takaisin myydäkseen uuden tilalle. Avaamaan houkutellaan tekstillä Juuri nyt kaikki käytetyt -10%. Kirjeen sisältö keskittyy kokonaan käytettyihin kameroiden myyntiin ja kameroiden vaihtokauppaan.

Varusteleka

Armeijatavaran myyntiin keskittynyt Varusteleka on tunnettu raflaavasta kielenkäytöstä joka vetoaa verkkokaupan valittuun kohderyhmään. Varustelekan propagandakirje ja verkkokaupan tekstit ovat linjassa keskenään. Niissä molemmissa käytetään kohderyhmään vetoavaa huumoria. Kannattaa liittyä Varustelekan uutiskirjeen lukijaksi ja miettiä millä tavalla omat kirjeet saisi erottumaan vastaavalla tavalla.

Uutiskirjeohjelmat

Uutiskirjeet tehdään nykyään helppokäyttöisten sähköpostiohjelmien kanssa. Osa uutiskirjeohjelmista soveltuu pelkästään uutiskirjeen tekemiseen kun taas osalla ohjelmista voi tehdä kaikkia sähköpostimarkkinoinnin tehtäviä kohdentamista, dynaamiseen sisältöön aina markkinoinnin automaatioon.

Silti ilmainen uutiskirje ohjelma on usein ihan riittävä pienemmille yrityksille. Myös monista tunnetuista kansainvälisistä uutiskirjetyökaluista on olemassa ilmaisversio. Jopa ilmaisina ne tarjoavat loistavia ominaisuuksia, mutta usein ne sisältävät rajoituksia lähetysmäärissä tai sähköpostilistan koossa.

Klaviyo

Klaviyo on verkkokauppiaan paras ystävä. Sen erinomaiset verkkokauppa-integraatiot toimivat moitteettomasti esimerkiksi Woocommercen kanssa. Klaviyo:ssa on valmiina juuri verkkokauppiaalle suunniteltuja kampanjoita, jotka vain sisältöä muuttamalla voit ottaa verkkokauppasi käyttöön.

Klaviyo.com

Mailchimp

Myös MailChimp -ohjelma on integroitavissa helposti ja saumattomasti WooCommerce-verkkokauppaan. Tämä varmasti maailman tunnetuin sähköpostiohjelma sisältää kaikki moderniin verkkokaupan markkinointiin liittyvät ominaisuudet kuten viestin kohdentamisen ja dynaamiset sisällöt.

Peruspaketin saa käyttöön ilmaiseksi, mutta siinä on rajoituksia sähköpostilistan koolle ja lähetysmäärälle. Maksuttomalla versiolla moni pääsee pitkälle ja jos haluaa lisää ominaisuuksia niin voi siirtyä maksulliseen versioon.

mailchimp.com

Creamailer

Creamailer on suomessa asemansa vakiinnuttanut uutiskirjeohjelmisto. Sillä voit tehdä sähköpostimarkkinointia, julkaista uutiskirjeitä ja luoda tapahtumakutsuja. Siitä löytyy helppokäyttöinen drag & drop -editori, monipuoliset raportit ja segmentoinnin työkalut.

www.creamailer.fi

Markkinoinnin automaatiotyökalut

Täysiverisestä markkinoinnin automaation työkaluista löytyy ominaisuudet uutiskirjeiden lähettämiseen. Niitä ei kuitenkaan kannata ottaa käyttöön pelkästään uutiskirjettä varten, vaan jos jo käyttää niitä muutenkin, niin ne kannattaa hyödyntää myös uutiskirjeissä. Tunnettuja Woocommerce integraation sisältäviä markkinointiautomaatiotyökaluja ovat edullisempi Active Campaign ja hieman isommille yrityksille tarkoitettu Hubspot.

Mikä on sähköpostilista ja miten sitä kerätään

Sähköpostilista tarkoittaa listaa sähköpostiosoitteista, jotka on kerätty olemassa olevilta asiakkailta tai verkkosivun vierailijoilta sivulla olevan opt-in kaavakkeen avulla.

Sähköpostilistan kerääminen täytyy tehdä GDPR:n ohjeiden mukaan kysymällä markkinointilupa. Meiliosoitteita voi kerätä myös tilaisuuksissa ja messuilla paperisella lomakkeella. Opt-in lomakkeella kerätään useimmiten etunimi ja sähköpostiosoite.

Listan kerääminen

Verkkokaupan sähköpostilistan kerääminen tapahtuu tarjoamalla listalle liittyvälle jonkin houkuttuminen, jota kutsutaan myös liidimagneetiksi. Verkkokaupassa tämä magneetti on usein extra-alennus ensimmäisestä ostosta tai jokin ilmainen lisäpalvelu.

Mieti mitä sinun verkkokauppaasi ensimmäistä kertaa tuleva arvostaisi ja tarjoa se hänelle liittymislahjaksi.”

Yhteenveto

Sähköpostimarkkinointi on pitkästä historiasta huolimatta tai juuri sen takia tehokas verkkokaupan markkinointikeino. Vaikka sähköpostikampanjoiden kirjoittaminen voi tuntua alkuun työläältä, niin harjoitus tekee mestarin. Kerran luotuja ja tehokkaaksi havaittuja kampanjoita voi hyödyntää vuosia eteenpäin.

Usein kysyttyä

Miten markkinoida verkkokauppaa?

Verkkokaupan ehkä tärkein markkinointitapa on tuotekuvausten, kategorioiden ja blogiartikkeleiden hakukoneoptimointi. Se luo verkkokauppaan pitkäaikaista kasvua kohtuullisilla kustannuksilla. Toiseksi tärkein on asiakkaiden sitouttamiseen ja uusintaostoihin tähtäävä sähköpostimarkkinointi ja kolmantena tulee mainostaminen niin Googlessa kuin Facebookissa. Lue lisää verkkokaupan markkinoinnista.

Mikä on hyvä uutiskirjeen avausprosentti?

Uutiskirjeiden keskimääräinen avausprosentti on noin 20-30 %. Avaamisprosenttiin voivat kuitenkin vaikuttavat monet tekijät, kuten sisällön tyyppi, kohderyhmä ja uutiskirjeen lähetystiheys. Heikoimmillaan se on vaan muutama prosentti. Tämä ei kuitenkaan ole pelkästään tilastotiedettä, vaan avausprosentti perustuu siihen millaisen suhteen olet onnistunut sähköpostilistalaisiin luomaan. Mitä tarkemmin osaat lähettää asiakkaalle juuri häntä kiinnostavaa informaatiota, sitä todennäköisemmin hän viestin avaa. Viestin avaamiseen vaikuttaa myös otsikointi ja personointi.

Mitä on GDPR:n vastaista sähköpostimarkkinointia?

Lyhyesti sanottuna GDPR:n vastaista sähköpostimarkkinointia on sähköpostimarkkinointi jolle ei ole vastaanottajan asianmukaista lupaa. Yleinen tietosuoja-asetus (GDPR) on EU:n tietosuojalaki, joka tuli voimaan 25. toukokuuta 2018. Se vahvistaa EU:n tietosuojasääntöjä antamalla yksilöille enemmän määräysvaltaa henkilötietoihinsa. GDPR:n mukaisen sähköpostimarkkinoinnin on noudatettava GDPR:n vaatimuksia, jotka koskevat suostumuksen hankkimista yksityishenkilöiltä, yksityishenkilöille tiedottamista heidän oikeuksistaan ja yksityishenkilöiden henkilötietojen suojaamista. Sähköpostien massalähettäminen ostettuihin sähköpostilistoihin on GDPR:n vastaista.

Mikä on Call to Action?

Toimintakehote eli (call to action, CTA) on lukijalle tai asiakkaalle osoitettu kehotus tehdä jotakin, yleensä ostaa tuote tai palvelu. Se on yleinen osa markkinointia, ja se esiintyy usein tekstinä tai painikkeena verkkosivulla. Toimintakutsuja ovat esimerkiksi; ”osta nyt”, ”lisää ostoskoriin”, ”ota yhteyttä” ja ”rekisteröidy”.


Muut artikkelit verkkokaupan perustamisesta

Olemme kirjoittaneet 10 artikkelin oppaan verkkokaupan perustamisesta ja markkinoinnista. Alla olevista artikkeleista löydät lisää hyödyllistä tietoa Woocommerce-verkkokaupan pyörittämisestä ja jatkokehittämisestä.

    • Mietitkö millaisen WordPress-teeman valitset verkkokauppaan tai uuteen kotisivuusi? Lue artikkelimme miten valita WordPress-teema verkkokauppaan tai verkkosivustolle

    • Millaisia maksutapoja olisi hyvä olla verkkokaupassa? Tästä artikkelista löydät vinkkejä verkkokaupan maksutapojen valintaan.

    • Mietitkö mikä verkkokauppa-alusta olisi sopiva yrityksesi tarpeisiin, budjettiin ja taitotasoon? Tutustu nopeasti perustettavaan Woocommerce verkkokauppa-alustaan

  •  

Suositut postaukset

Zone+ sovellukset helpottavat verkkosivun päivittäistä hallintaa

Zone Blogi
Zonen webhotellipalveluiden käyttöönottoon liittyy useita etuja, kuten joukko maksuttomia sovelluksia, jotka helpottavat verkkosivuston hallintaa. Zone+...

Kiinalainen vesikidutus ajaa WordPress-sivustoja hulluksi

Ardi Jürgens
Moni on varmasti kuullut kiinalaisesta vesikidutuksesta eli toimenpiteestä, jossa kahlitun uhrin päälakeen tiputetaan hitaasti jääkylmää vettä,...

Näin tekoäly voi auttaa sinua luomaan kotisivun

Zone Blogi
Verkkosivuston rakentaminen voi olla melkoinen urakka. Ensin pitää suunnitella rakenne, tuottaa sisältöä ja varmistaa, että sivusto on käyttäjälle...

Automaattisesti otettavat tilannekuvat ja pidempi varmuuskopioiden säilytysaika

Ingmar Aasoja
Meillä on ilo ilmoittaa, että Zonen Pro-verkkoisännöintipalvelun käyttäjille on nyt saatavilla automaattiset jokaöiset Zone+-tilannekuvat, ja varmuuskopioiden...