5 hyödyllistä verkkosivuston lisäosaa, jotka sinun pitäisi ottaa heti käyttöön

Zone Blogi
Jaa:

Verkkosivuston ylläpito ja hallinta ei välttämättä ole helppoa. Jotta se olisi helpompaa, lisäosat auttavat suorittamaan tiettyjä tehtäviä tai helpottamaan selviytymistä teknisestä puolesta. Täältä löydät viisi hyvää ohjelmaa, jotka ovat ensisijaisesti hyödyllisiä WordPress-käyttäjille, mutta osa niistä on saatavilla myös muille sisällönhallintajärjestelmille.

5 hyödyllistä verkkosivuston lisäosaa, jotka sinun pitäisi ottaa heti käyttöön

WP Rocket

Verkkosivujen tärkeimpiä tunnuslukuja on latausnopeus – kävijät ovat hyvin herkkiä hitaille nopeuksille. Sivuston latautumista nopeuttaa WP Rocket -niminen lisäosa.

WP Rocket käyttää sivuston osien latausnopeuden optimointiin erilaisia menetelmiä. Tämä lisäosa antaa hyvän yleiskuvan nykytilanteesta, ja sen avulla voit asettaa eri mittareita erittäin tarkkaan.

Yoast SEO

Verkkosivuston näkyvyydellä hakukoneissa on suuri merkitys sen menestyksen kannalta. SEO-mestariluokan saavuttaminen ei ole helppoa, mutta Yoast SEO tekee siitä aloittelijoille hieman helpompaa.

Sen avulla voidaan esimerkiksi luoda automaattisesti metasisällön kuvauksia, SEO-otsikoita ja yleensä optimoida sivun sisältöä niin, että se näkyy paremmin hakutuloksissa.

Optimole

Jos verkkosivustolla on paljon suuria kuvia, koko sisällön lataaminen voi kestää paljon kauemmin. Optimole auttaa optimoimaan palvelimelle ladattujen kuvien määrän reaaliaikaisesti, jotta ne eivät haittaa nopeaa ja kätevää käyttöä.

Se voi myös ottaa automaattisesti huomioon kunkin kävijän laitteen yhteysnopeuden ja säätää kuvanlaatua sen mukaan.

Hotjar

Hotjar on yksi sellaisista lisäosista, jotka keräävät tietoa käyttäjien käyttäytymisestä. Se näyttää kuumakartan (heatmap) menetelmällä sivuston kohdat, joita kävijät napsauttavat eniten. Samalla tavalla se tunnistaa kohdat, joihin osuu vähiten klikkauksia.

Sen perusteella voidaan analysoida esimerkiksi verkkosivuston rakennetta tai saada käsitys kävijöiden käyttäytymisestä ja mieltymyksistä.

Proof

Verkkokaupan tapauksessa tärkeä menestystekijä on kuluttajien käyttäytymisen ymmärtäminen. Tällöin sosiaalisen vaikutuksen voima auttaa saamaan kävijöitä päätymään verkko-ostoksiin. Sosiaalisen todistelun (social proof) idea on yksinkertainen: jos sivustolla käyvä näkee ilmoituksen siitä, että joku on juuri ostanut tuotteen, jota on enää muutama kappale jäljellä, tämä voi olla tarpeeksi voimakas tekijä, joka kannustaa häntä ostamaan.

Proof-laajennus mahdollistakin tällaisten ponnahdusviestien näyttämisen sivustolla. Niiden sisältöä voidaan mukauttaa sivun profiilin mukaan ja näyttää tietoja mieltymystesi mukaan.

Suositut postaukset

5 hyödyllistä verkkosivuston lisäosaa, jotka sinun pitäisi ottaa heti käyttöön

Zone Blogi
Verkkosivuston ylläpito ja hallinta ei välttämättä ole helppoa. Jotta se olisi helpompaa, lisäosat auttavat suorittamaan tiettyjä tehtäviä tai...

Nämä työkalut auttavat sinua parhaiten analysoimaan kilpailijoitasi

Zone Blogi
Kun harjoitat liiketoimintaa verkossa, sinun on pidettävä yrityksesi kuvassa, jotta se erottuu muiden joukosta. Sivuston tai verkkokaupan näkyvyyden...

.COM-verkkotunnuksen hinta nousee tänäkin vuonna

Jaanus Putting
Vaikka olemme kirjoittaneet tässä blogissa jo kolmena viime kesänä, että .com-verkkotunnuksen hinnannousu pysähtyy vuonna 2024, kyseisen ylätason...

Kahdeksan Composerin komentoa, jotka jokaisen PHP-kehittäjän tulisi tuntea

Ingmar Aasoja
Artikkelin Näin aloitat Composerin käytön jatkona esittelen joitakin yleisimpiä komentoja, jotka jokaisen PHP-kehittäjän tulisi tuntea. Näitä...